lördag 6 februari 2010

Röda Brillor

Nu har jag fått höra tillräckligt många gånger att jag ser snygg ut i mina brillor. (Socialbekräftelse! Yes!) så nu börjar jag gilla tanken på att bli Hanna Med Glasögon Lika Röda Som Skammen igen. Lite konstigt känns det dock. Jag menar, det var länge sen jag hade brillor på mig jämt o ständigt. De är lite tunga ibland så jag måste alltid skjuta dem på plats men jag tänker mig också att det kan uppfattas som charmigt.

Den senaste tvingats att ha på mig mina glasögon oftare än jag brukar då mitt ena öga blev lätt irriterat och jag kunde inte ha linser och sedan glömde jag att beställa nya. Det är anledningen till att brillorna blivit aktuella igen. Det har gått så långt att jag börjar tycka att mitt ansikte ser tomt och inte särskilt definierat utan glasögon. Så kanske skall detta bliva min nya stilmelodi. Hanna med glasögon. En glasögonorm.

På tal om stil. Min nya stilidol är numera Janelle Monae. Tror jag är svag för fluffigt hår… det är så fluffigt... fluff!


Inga kommentarer: