lördag 6 februari 2010

PS.

Åt semlor i veckan. Min Far lät mycket besviken i telefonen. Kanske det värsta jag gjort enligt honom. Dock åt jag den med varm mjölk SOM MAN SKA! Så säger de i P1... och deras ord lag. Säger vi.

Dammsög i mitt rum. Dammråttorna försökte fly. De försökte gömma sig under mattan där de skaffade sig ett nytt liv och ansikte. De startade en pittoresk tapaspub och gifte sig med de siamesiska systrarna Lola och Lulah (LoLu som de ofta kallas). De andades ut och då! DÅ! Dök jag upp som en naturkraft och bara städade undan dem. Zooom! "Nej!" de bönade och bad på sina bara knän, "Denna man har fortfarande en historia att förtälja!"
... vad jag försöker säga var att jag också dammsög under mattan. Det händer inte varje dag.

En tjej på v-dala har fluffhår. Det är coolt. Jag fick röra det och sa sen:
- Du ser ut som Kramer ifall hade varit kvinna och snygg.
Chefen: Jag tyckte också att hon såg ut som Kramer! Men jag vågade inte säga nåt.
Jag: Lägg märke till att jag garderade mig med "kvinna och snygg".
Fluffhåret: ... tack?
Jag: Fast vänta lite... om du är Kramer för att du har fluffigt hår... betyder det att jag är Newman för att jag har glasögon?
Fluffhåret: *hjälpsamt* Eller George Costanza.

Inga kommentarer: