onsdag 10 februari 2010

Radio Hanna

Studiebesök idag. Precis som den gamla goda tiden. Förutom att den här gången har jag bara mig själv att skylla ifall jag glömmer matsäcken... eller det hade jag förstås då också.

En vanlig dag i Hannas lågstadieliv:
Vid frukostbordet.
Hanna: *börja tugga sin frukost långsammare och långsammare. Ser fundersam ut och säger:* Pappa, jag har utflykt idag och behöver matsäck.
Far: VA!?! Men det har du aldrig sagt förrut!
Hanna: Nä... jag glömde.
Far: *rusar upp och börjar paniskt förberedda mackor. hittar genom ett mirakel en gammal Mer i kylskåpet. slänger allt i en ICA-kasse och får iväg mig till skolan*
På Utflykt och vid lunchtid.
Hanna: *kollar i kassen hon fick och upptäcker att hennes Far gett henne fel ICA-kasse och därför har hon nu en halv limpa som mtasäck. Börjar gnaga på den som en öm... gnagare antar jag*

Som tur är behövde jag ingen matsäck till Studentradioutflykten. Bara bra kläder o ett gott humör. Kände mig lite bedövad i morse. Klockan var 7.50 och jag befann mig utomhus. Man blir lite nervös så tidigt på morgonen om man inte är van vid den tiden. Jag hade nästan glömt bort att man kunde vara vaken så tidigt. Vad gör man? Vad händer? Aaahhh! Och nu när jag besökt radion har jag fortfarande en stor del av morgonen att slå ihjäl.

Besöket på radion var kul. Är otroligt peppad inför det program jag o Ebba ska göra. Det ska handla om Att Skriva. Sitter och funderar på en jingel till programmet. Är även peppad på att höra vad de andra ska ta sig an. En kille ska göra ett program som handlar om dansband och ett par tjejer ska göra ett om erotik i litteraturen. Deras program har än så länge en arbetstitel som jag älskar: DJ Körlof och Latex-Linn. Erkänn. Du skulle lyssna på det.

Radiochefen pratade om körscheman och visade oss runt i studion, han var mycket trevlig och jag anser att han definitivt är rätt man på jobbet eftersom han lyste upp när jag nämnde Ingvar Storm och han påpekade även att den mannen är fantastisk. Vilket han är så det visar att han har koll på de viktiga grejerna inom radio.

DJ Körlof och jag diskuterade även vad som skulle hända när det nuvarande Spanargänget skulle försvinna. Först och främst, om inte Ingvar Storm är där... vem ska då kontrollera Jonas Hallberg? Och vem ska ta över efter dem? Här valde jag att ödmjukt deklarera för alla som ville höra att jag minsann skulle bli Ingvar Storms efterträdare. DJ Körlof sa att hon tyckte det lät ambitiöst och att det var viktigt med ambition. Nu får jag helt enkelt ta o besöka Storm och förklara för honom att han nu är min mentor och jag är hans lärljunge. "Lär mig O Mästare!" Osv.

När vi testade att prata i mickarna valde jag att presentera mig som: Hanna DJ Persson. Vi var alla överens om att det gav mitt namn lite mera pizazz (som man säger i branschen).

Inga kommentarer: