tisdag 9 februari 2010

Ikväll blir det möte med SFQ, får se om jag får lust att engagera mig lite mer i föreningen eller inte. Konstigt det känns, vara engagerad i saker som inte handlar om Batman.
Annars är jag i och för sig fortfarande rätt inne på Janelle Monae. Såg den här videon och upptäckte att hon även kan moonwalka.

Jag går iväg för a jympa och under tiden går det plötsligt att köpa första kapitlet av Hanna Is Not A Boy's Name - In which there's a Bat and it Kicks Hanna's Ass! Men, men! Den blir utsålt på cirka en timme vilket jag upptäcker när jag kommer hem. Som tur är kommer det antagligen en andra upplaga inom kort och då ni!

Jag har verkligen försökt att inte tjata om den här serien men det är svårt. Tessa Stones tecknarstil är Mike Mignola och Jamie Hewletts lovechild och samtidigt är allt präglat av hennes högst personlighet. Storyn är så där lagom mycket zombie, spöken och karaktärsutveckling. Allvaret tar aldrig mer plats i humorn. Allt hon gör är princip snyggt och hon försöker alltid förnya sin egen stil. Titta bara på det här! Kompositionen och färgerna är fabulösa enligt min ringa mening.


Dessutom har hon skapat den här karaktären som är min absoluta favorit i hela ensemblen. Han är typ Dr Cox... om Dr Cox jobbade i en gränd på den dåliga sidan av stan... och försökte uppmuntra vampyrer att bita honom... annars är han precis som Dr Cox.

Inga kommentarer: