söndag 14 februari 2010



Hur jag firade Alla Hjärtans dag:

1. Åt ett geléhjärta.

2. Var bitter över min ensamhet.



Nej, nu skojar jag så där konstigt igen. Jag åt faktiskt ett godishjärta men var inte särskilt bitter... eller jo men det var för att den nya tjejen i min korridor inte diskar på en gång. MAN SKA FAKTISKT FÖRSÖKA DISKA PÅ EN GÅNG OM MAN DELAR KÖK... och inte sitta inne på sitt rum och fnittra med sin pojkvän och tro att den fjortonde februari är speciellt på något sätt eftersom Alla Hjärtans Dag är uppfunnet av kortföretagen och någon munk som var ledsen på medeltiden.

Åh-kej... det där lät ganska bittert men som sagt, det var inte för att jag var sällskapslös denna kväll utan för att DISKA ARGH! MORR! Dessutom, spring inte och slå i dörrarna. Det är mycket irriterande och känns stressigt för dem som sitter inne i köket och äter falukorv i lugn och ro om folk rusar in köket och skramlar onödigt mycket med kastruller och slår i dörrar som om de hade jättebråttom. Dessutom... fnitter. Slår vad om att han sa nåt i stil : "Du måste kasta ut en livboj till mig för jag håller på att drunkna i dina ögon" och hon typ: "Hihihi... fnitter, fnitter."

Usch
.............

Okej, lite bitter kanske jag är... och cynisk. Bara i fredags fick jag ett tyst litet psykbryt över en låt som spelades på jympan medan vi stretchade. Hon sjöng ungefär så här:
Jag vet inte vad du drömmer mer. Vi talar bara om vår framtid och aldrig om vad vi har.
Nu tänker jag mer på henne än på dig.
Hur kan man älska nån som älskat förut?

Jag: It's this sort of life, Gandalf! Fråga honom om du inte vet han drömmer om. Så svårt är det faktiskt inte.

Men förutom att jag just nu inte tål turturduvor eller "åh alla hjärtans dag är såååå speciellt"-tänket är jag rätt glad. Jag lever varje vecka efter mitt nya motto, "Lev Varje Vecka Som Om Det Vore Shark-week på Discovery" Därför får nu vänner och familj en kärleksbetygelse ala Hanna Is Not A Boy's Name.


(Man kan faktiskt vara bitter, arg, störig och ganska glad och kärleksfull på en och samma gång)

2 kommentarer:

amanda sa...

alltså jag tänker mig alltid att det bara är fula människor i mjukisbyxor som köper nallar som håller i hjärtan till varann som firar alla hjärtans dag. sen äter dom kött med klyftpotatis och sås och torr kladdkaka och har dåligt sex.

amanda sa...

sådan är kapitalismen, nämligen