söndag 14 februari 2010

- Har du ett armbandsur på dig?
- Tyvärr. Jag är tidlös.
- Tidlös?
- Jag passar in i varje tidsålder. Historiens Lilla Svarta.
- *misstänksam blick* ..... vad läser du egentligen?
- Retorik.
- Aaaaaaahhh....

Igår servade jag The Crazy Table. Där satt bara en massa veteraner från V-dala som beställde in kaffe till förrätten och gav mig en råd.
"Om du börjar dricka redan klocka ett på dan så passar det jättebra med kaffe till förrätten."
Jag: .... det ska jag komma ihåg.
"Och så kan du väl slå i lite Bäska i kaffet va? Nej, nej, häll vinet i ölglaset istället. Öl och vin blandar sig så väl."

Dock var det konstigaste som hände igår att en knarkare lyckades ta sig in i V-dala, klättra upp på scenen och sedan vägrade komma ner för han skulle minsann rappa. Polisen kom och släpade iväg honom tillslut. Uppenbarligen hade också varit på Upplands tidigare men de där typerna hade bara skickat honom vidare till oss.

Inga kommentarer: